View Single Post
  #1  
Old 16-02-2003, 18:18
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
TVRL 2 : GP van de VSA in Watkins Glen

VOORBESCHOUWING GP VAN DE VSA IN WATKINS GLEN

De allerlaatste GP van de TVRL-geschiedenis vindt plaats op het korte, maar niettemin nog vrij snelle circuit van Watkins Glen. Ondanks enkele zeldzame meer technische secties, biedt het de mogelijkheid tot spannende races. Met rondetijden die voor de snelsten schommelen rond de 1.05 worden de toeschouwers eveneens verwend, want na enkele ronden zal het deelnemersveld al aardig verspreid zijn, zodat er bijna voortdurend wagens voorbij komen.

Na de GP van Canada was het niet enkel feest bij Ferrari, dat met hun nieuwste piloot meteen de eerste overwinning van dit seizoen boekte, maar ook bij Honda. Dankzij Stefan Sigwarths tweede plaats werden zij daar immers kampioen. De kloof met de tweede geklasseerde, Big John, is nu ook mathematisch onoverbrugbaar geworden. Aangezien Japanners een stuk discreter zijn dan veel andere aardbewoners, werd het feestje in besloten kring gehouden en gaf men er weinig ruchtbaarheid aan. Dat het de pers alsnog ter ore kwam dat er iets aan de gang was in een van de lokale luxebordelen kwam door de loslippigheid van hun coureur. Begrijpelijkerwijs kon hij zijn vreugde nauwelijks op en het journaille maakte daar handig gebruik van. Vandaar dat er voor sommige compromitterende foto’s zijn verschenen en intussen verspreid op het internet.

Spanning is er enkel nog voor wie 2de wordt. Na zijn mindere prestatie in Canada heeft Big John nog maar een handvol punten voorsprong op Sablon. Deze laatste zou echter al een dijk van een race moeten rijden om die kloof nog te overbruggen, want sinds er tal van nieuwe deelnemers zijn, bakt hij er niet zoveel meer van. Het zou dus al echt raar lopen indien Big John naar de 3de plaats in het klassement wordt verwezen.

Traditiegetrouw is de prijzenpot van de GP van de VSA ook de grootste van het hele seizoen. Het gaat zover dat zelfs de eerste uitvaller al een aardige startvergoeding krijgt. Naast de eer valt er dus heel wat geld te rapen en bijgevolg zullen de rijders er extra op gebrand zijn goed voor de dag te komen. Temeer daar de iedere piloot na de wedstrijd een weekje met een pitspoes mag uitblazen, waarbij de winnaar met de mooiste mag gaan lopen en de laatst geklasseerde met de minst mooie of een plaatselijke adonis, naar keuze.
__________________
Reply With Quote