View Single Post
Old 09-03-2003, 10:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Er is hoop voor de burger : na de kwalificaties vreesde ik voor een nieuw seizoen Ferrari-overheersing, en toen ik vanmorgen na 3 ronden zag dat Schumacher al 12 seconden voor lag op Montoya, wou ik al terug in mijn bed kruipen.

Maar toen keerde het tij : de voorsprong slonk en Montoya (op slicks) kwam zienderogen terug, en net toen hij op het punt stond om de Ferrari's te pakken, gingen ze binnen voor slicks. Zowaar een GOEDE gok van Williams! Dat moet lang geleden zijn!

Het geluk lachte JPM nochtans niet toe want zijn voorsprong van 17 seconden werd weggeveegd door 3 ongevallen met safetycar- procedure als gevolg, en toen hij na de safetycar terug als een speer vertrok en ronde na ronde de snelste tijd neerzette, werd zijn voorsprong van terug een 12-tal seconden beloond met... nog een safetycar-procedure.

Deze keer profiteerde hij er echter zelf van om nieuwe banden en brandstof te gaan halen, en na een spannende race met veel incidenten reed hij op 18 ronden van het einde 18 seconden los van de rest. Jammer genoeg moest hij nog eens binnen voor brandstof (en geen banden deze keer) en was hij weer op achtervolgen aangewezen. Met wat geluk (Raikonnen die een penalty kreeg, Schumi die zijn Ferrari zag in stukken vallen) kwam hij nog maar eens aan de leiding, en deze keer kon hem eigenlijk niets meer gebeuren, behalve ... een schuiver (naar eigen zeggen zijn eigen stomme schuld). Jammer voor JPM, en zonder die 2 safetycar-procedures kon hij zich zelfs zo'n schuiver veroorloven, maar een 2e plaats brengt ook 8 punten op en er zijn 2 McLarens én een Williams vóór Schumacher gefinisht en dat is goed voor het kampioenschap. En een dikke proficiat voor Coulthard en Raikonnen, ik geef het grif toe : ik had de McLarens serieus verkeerd ingeschat!

Ik weet wel, Ferrari rijdt nog met de oude wagen, en Schumacher heeft ook pech gehad dat zijn Ferrari begon uiteen te vallen, maar hoe dan ook bleek de suprematie van de trainingen niet direct terug te vinden in de race en dat is toch een belangrijk gegeven. Er wordt GEKOERST en dat kan alleen maar in het belang zijn van ALLE F1-fans, want wat we vorig jaar voogeschoteld kregen was maar saaie boel.

Conclusie : het kampioenschap lijkt open te liggen en als de nieuwe Ferrari er zal zijn en de nieuwe McLaren ook, en als er nog wat aan de Williams gesleuteld wordt, belooft het spannend te worden. Van mij mag iedereen WK worden, maar ik zie graag spannende races. En dat hebben we vandaag zeker gezien.

Een tevreden man groet u.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote