Quote:
Originally posted by Huudo
McLaren heeft 70% van de MP4/17 veranderd, hallo? Ze hebben in de 2de helft van vorig zowat alles aangepast en dit tijdens het winterseizoen tot een geheel gegoten, dus de fameuze "D" versie. Ik zag links en rechts dat Ferrari nog iets de bovenhand heeft, wel, ik heb Rubinho niet echt zien korter komen op Kimi... zelfs integendeel. Dat Schum niet zo top is "under pressure" is nog maar weer eens gebleken. Hij remde gewoon te laat in een poging DC uit te remmen denk ik... Als het de volgende race weer niet lukt, kunnen de Ferraristi wel eens nerveus worden en we weten allemaal hoe efficient nerveuze Italianen zijn. Nu goed, in principe zijn zowel de 2003GA als de MP4/18 aangekondigd voor Imola, dus het zal afwachten worden. Maar als de 17D de 50% vooruitgang is en de 18 van Mclaren de ovirge 50%, dan zijn we weer voor een vet seizoen vertrokken. De 2003GA loopt vertraging op gezien de 2 crahes van Badoer door "mechanical failiure"... om te volgen.
|
Komkom ... nu ook geen overhaaste conclusies trekken uit 2 GP's he
* Schumacher die onder druk niet presteert ...
==> IMHO gebeuren er regelmatig ongelukken bij de start. Iedereen is hier de voorbije jaren al wel eens (of meermaals) bij betrokken geweest. Omdat dit nu Schumacher eens overkomt heeft hij een probleem met de druk.

* In de qualifying heeft Ferrari voorlopig nog weinig te vrezen. Afgezien dan van de toevalstreffer van Renault (kwamen in Australië niet verder dan 10e en 12e). Alhoewel ik best wil aannemen dat Renault sterk vooruit is gegaan lijkt het me sterk dat ze deze stunt de komende weken vaker kunnen herhalen.
Qualifying is en blijft een basis voor een succesvolle race.
* Over de nieuwe wagens valt niks te zeggen ... Zolang er niet head-to-head geracet is blijft het een boeltje speculatie
* Dat het tegenwoordig bij Ferrari wat minder loopt heeft voor een stuk met eigen fouten te maken, anderzijds is er de factor geluk. In australië hadden ze alle troeven in handen om te winnen. In Malëisië was er met een iets meer beheerste start ook veel meer te rapen.
Staar je niet blind op het feit dat de voorbije 2 weken geen ferrari op het hoogste trapje stond. Omdat iedereen het onoverwinnelijke Ferrari nu gewoon is begint men al stilaan te spreken van een crisis

Een van de volgende GP's zal de Scuderia hard terugslagen. Het zal misschien niet worden als seizoen 2002 .... Maar echt spannend .... nah