View Single Post
Old 09-04-2003, 10:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by airco
dus als er 1 team een uitzonderlijk sterk seizoen doormaakt moet men snel de regels beginnen wijzigen. Tientallen jaren lang hebben ze grotendeels dezelfde regels aangehouden ..... waarom nu deze plotse breuk.
Dat lijkt me nogal simpel, waarom die breuk. Toen McLaren en Williams domineerden in de '80 en '90'er jaren raceten beide teammaats wel tegen elkaar!! Hallo?? Ik heb vorig jaar weinig Ferrari's tegen elkaar zien racen! Is het dat misschien wat jij eerlijke sport noemt? Tijdens uw voetbalwedstrijden, dat de keeper de laatste minuut wegloopt uit zijn goal om de tegenstander alsnog een doelpunt te laten scoren en dus te winnen Is dat de eerlijke sport waar je naar refereert? Niet dus. En als de F1 kijkers, veel kijkers verloren heeft dan is het wel daarom.

Tuurlijk de FIA heeft heel die toestand aangegrepen om hun agenda eindelijk er te kunnen doordrukken en "en passant' alles en iedereen van de tafel te vegen. Die electronica en "ingewikkelde" reglemeten waren al veel langer een doorn in het oog van de FIA, want ze konden NIETS controleren. Die softwareboys zijn gewoon veel te clever voor de FIA controle systemen. FIA heeft, volgens mijn zeeer bescheiden mening, de toestand misbruikt om hun zin te krijgen en de verkeerde redenen aangehaald om hun gedrag te "justifieren". Dankuwel he, teamorder strategie van Ferrari. Dit zijn de uiteindelijke gevolgen daarvan of toch dikke uitlopers. Dit is de fameuze staart die heel dat spelleke in Spielberg en op Indianapolis ons hebben opgeleverd. Ne welgemeende merci!

Echter, ik ben het wel met je eens Airco, dat een team verslagen moet worden door pure prestaties. Ik had veel liever gezien dat McLaren Ferrari eens een ferm pak voor de broek zou geven. En liefst een heel jaar lang. Malaysia was al een mooi begin. Maar we moeten ook niet overdrijven. F1 is eerst en vooral business, dan pas sport. Helaas pindakaas.

Last edited by Guido; 09-04-2003 at 10:51.
Reply With Quote