View Single Post
Old 18-04-2003, 18:43
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

euhm, eve berichtje hier op plaatse wa heeft gestaan op site waarvoor ik werk... kga hier geen bron bijplaatsen want kwil gene spammer zijn! srry as er nog foute instaan ofzo

Gele vlaggen met een staartje
Het is mogelijk dat Michael Schumacher en Fernando Alonso een uitgestelde straf krijgen van de Braziliaanse Grote Prijs. Beide rijders gingen van de baan onder een gele vlag situatie. Schumacher spinde in de Curva del Sol en raakte bijna de kraan die andere wagens aan het opruimen was.

Alonso's crash werd veroorzaakt door een losliggend wiel van de Jaguar van Webber. De FIA zoekt nu uit hoe het mogelijk was omdat er in beide gevallen met een gele vlag gezwaaid werd.

"Toen Schumacher eraf ging, was er een kraan die wagens aan't verplaatsen was en er werd met een dubbele gele vlag gezwaaid, dat betekent dat je stil moet rijden en meteen moet kunnen stoppen. Het is ongelooflijk dat een rijder eraf kan gaan onder dubbel gezwaaide gele vlaggen", aldus FIA voorzitter Max Mosley.

"Als iemand dat doet, is er een grote kans om een marshall te verwonden of de doden, dus de verantwoordelijk bij de rijder is om te vertragen. Ik weet niet af waarom Michael Schumacher daar eraf ging, maar ik twijfel er niet aan dat Charlie Whiting het hem zal vragen in de rijdersbriefing."

"Ik denk ook dat de stewards willen praten met Alonso, maar hij was in het hospitaal en dus konden we hem onmogelijk sanctioneren zonder hem eerst verhoord te hebben. Er is een rapport van een FIA afgevaardigde dat zegt dat er verder over zal worden gepraat maar ik wil geen vooroordelen vellen. Het gaat nog steeds door de gewone processen maar het is niet onmogelijk dat er actie zal ondernomen worden."

Of Alonso een straf zal krijgen, is op dit moment nog niet duidelijk, maar de derde plaats van Alonso is gehypothiceerd!
Reply With Quote