jep, het waren toch de radicals, wist niet dat die niet meer in hun eigen cup alleen reden, maar soit ...
ik zal jullie maar eens van wat leesvoer voorzien
verslagje perdieus motorsport trophée de Pâques!
het weekend begon voor perdieus motorsport op vrijdagmiddag tijdens de eerste vrije training, het was zaak om de auto in te rijden maar spijtig genoeg was onze hoofdmechanieker er nog niet bij om de wagen juist te zetten. met een ietwat verkeerde afstelling hebben de drie piloten marc, pieter en maarten perdieus francorchamps opnieuw leren ontdekken. heel merkwaardig was de hapering van de funcup vanaf halfweg de raidillon. het probleem leek in de sproeiers te zitten, de motor kreeg waarschijnlijk té veel naft.
zaterdag was dan qualifiying day. het was zaak om bij de eerste 25 te zitten aangezien er een 50tal deelnemers waren komen opdagen voor deze eerste manche van de vw fun cup 2003. doordat de gaskabel echter in het begin van de kwalificatie bij marc bleef haperen net voor de bruxelles, heeft marc een schuiver gedaan van een 70tal m na de wagen te hebben stilgelegd en is hij in de zandbak tot stilstand gekomen. de uitleining stond opnieuw verkeerd en daarenboven waren de twee nieuwe voorbanden serieus afgeplat waardoor de wagen in de bochten erg begon te springen. hier hadden we echter geen rekening mee gehouden toen maarten voor de tijd moest gaan op het einde van de kwalificatie. daar kwam nog bij dat maarten zonder verkeer aan het rijden was, waardoor hij nergens slipstream had en daarbij nog de nodige afstelling onregelmatigheden kwam hij met zwaar doorduwen slechts op een tijd van 3'12''. hetgeen slechts goed was voor de 35ste tijd, en daardoor belanden perdieus motorsport in het tweede loting zakje. dit bleek echter nog niet zo slecht te zijn aangezien ze de 32ste plaats trokken. wagen 32 op een 32ste plaats, dit heeft ook zijn charme ...
Racetime dan. Vertrokken van op de 32ste plaats is maarten in zijn relais van een uur opgerukt naar de 15de plaats. Met een 3'08'3 heeft hij zijn eigen besttijd in francorchamps met 0.7 seconden gevoelig verbeterd. Nadeel was wel dat maarten, door een crash van de wagen 22 van uniroyal en tegelijk de blowup van de motor van wagen 11 team CBR, lange tijd in de safety car heeft moeten rijden. Vader marc nam de tweede relais voor zijn rekening en moest na een pitstop waart toch een 15seconder verloren gingen hetgeen gelijk staat aan 5 plaatsen verlies, waarna marc het ritme eerst nog moest terugvinden. hij begon met 3'18 en 3'16 aan zijn relais waardoor hij enkele snellere mannen moest doorlaten en terugzakte naar een 23ste plaats. Hij geraakte in het goede tempo en al snel liet hij zijn normale 3'13-3'14 optekenen. Het laatste uur nam de oudste zoon Pieter voor zijn rekening. Hij eindigde de race op de 24ste plaats nadag de 63 van P Fastré hem op het einde nog was voorbij gegaan.
De tweede race van drie uur vond plaats op zondagmiddag. Maarten nam opnieuw de start voor zijn rekening en mocht nu vertrekken op de plaats waarop de vorige koers geëindigd was, met name 24ste, vertrekken. Naast Fastré (Mini Cup) nam Maarten de start van zijn leven. Hij nam een schitterende start, voor de witte lijn had hij al 4 plaatsen gewonnen, en na twee toeren bevond hij zich op de 9de plaats algemeen!!! Door de mindere motor en het op kop rijden van het tweede peloton kon hij echter niet van slipstream genieten en de aansluiting bij Verbist lukte hem maar niet. Dan werd met een groepje van vijf de slipstreamrace ingezet. Maarten hoopte dat ze door goed samen te werken de aansluiting met de kop van de wedstrijd wel zouden kunnen bewerkstelligen, maar zoals zo veel begon men onderling té hard te vechten waardoor de kopgroep van een 8tal wagens steeds verder wegliep. Wel slaagden ze erin, mede door Fastré om François Verbist terug te halen en een tweede peloton achter de kop van de race te vormen. Maarten kwam na een uur binnen op de 12de plaats, als derde van het door de pitstop fel uitgedunde pelotonnetje! Na een redelijk snelle wissel nam vader Marc over en hij kwam buiten op de 14de plaats. Maarten had 36l verbruikt wat ons een langere pitstop kostte omdat er twee jerrycans in gedaan moesten worden. Een verkeerde sproeier die ons té veel deed verbruiken was de oorzaak, er was echter geen tijd om deze te vervangen. Marc reed enkele toeren later op de 16de plaats en toen gebeurde het ... Na de dubbele linkse reed de Radio Contact tweezitter voor hem en de 47. Naar het schijnt heeft de 47 de Radio Contact een tik gegeven achteraan bij het uitkomen van de dubbele linkse waardoor de RC rond is gegaan. De 47 slaagde er nog in langs rechts te passeren, Marc reed net achter de 47 en dacht dit ook nog te kunnen doen, maar de Radio C raakte Marc in volle spin en recht op het linker voorwiel, waardoor Marc ook in een spin geraakte en met zijn rechterachter/zijkant in de vangrail links terecht kwam. Links voor stond het wiel helemaal krom, en ook rechtsachter stond het wiel niet meer zoals het hoorde. De safety car kwam de baan op en Marc werd met de oplegger samen met de 32 funcup van Perdieus Motorsport van het circuit naar de pits gebracht. Einde van de race, die nochthans mooi had kunnen eindigen.
Balans: Linksvoor ophangen weg, triagel scheef, stuurkolom geblokkeerd en vervormd, rechtsachter triangel en carrosserie schade, twee velgen kapot, een band volledig om zeep, en al de kleine dingetjes die daarbovenop ook nog kapot zijn hé
spijtig, hopelijk lukt het beter in Magny-Cours!
__________________
|