Thread: Sleep oog
View Single Post
  #5  
Old 29-04-2003, 22:09
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Misschien heeft het te maken met artikel 22 en 25:
22. Met uitzondering van de onderste helft van de volledige wielen, moet het koetswerk in een verticale projectie en langs boven gezien, alle mechanische componenten bedekken. Nergens mag de wagen uitstekende delen, scherpe hoeken of kanten vertonen.

25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels, splitters, diffusers en dive plates zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen - zonder buitenspiegels - overschrijden. Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aërodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.


Maar ik denk dat dit veeleer een interpretatie van het reglement is... Ik denk dat het in de FIA N-GT verplicht is en dat daarom die RS'en er mee zijn uitgerust...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote