De tijd vliegt. Toch ben ik fier dat ik als 14 jarig manneke enkele minuten met Ayrton Senna Da Silva heb kunnen praten in de paddock van circuit Zolder tijdens de bandentesten in 1984. Hij was toen in zijn eerste jaar in de F1 en maakte een enorme indruk op mij. Ik kende hem van zijn schitterende overwinning in de FF2000 in het voorprogramma van de F1 in 1982 (het jaar dat overschaduwd werd door de tragische dood van Gilles Villeneuve) en verder ook van in de boekskes toen hij in 1983 zijn tegenstand op een hoopje reed in de British F3.
Het verwonderde hem dat een Belgische tiener hem kende en vroeg mij dan ook hoe het kwam dat ik hem herkende aangezien iedereen achter piloten als Lauda, Rosberg, Piquet, Prost, Mansell,... aanliep voor handtekeningen. Hij wou mij toen een handtekening geven en is met mij naar de pitbox van Toleman gegaan om een stift te nemen en vroeg mij om mijn petje van "SEE YOU IN ZOLDER" even te geven. Hij signeerde deze pet met AYRTON BRAZIL '84 en het is nu één van mijn kostbaarste bezittingen.
|