View Single Post
Old 09-05-2003, 12:16
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular

Philip, we zijn jou niet vergeten!

Inderdaad een datum om even stil bij te staan.

Op de voorgaande berichtjes zie je zo zijn levensverhaal in de autowereld passeren en daar wil ik toch ook even mijn duit in het zakje doen. De start van Philip in het wereldje gebeurde indertijd door een briefje dat hij aan de verantwoordelijken van Autokrant, Guido Rijmenants en Leo vanderLinden, had gestuurd. Hij droomde ervan om testritten te mogen doen en daarvan artikeltjes te schrijven. Zijn vuurproef kreeg hij door als ballast (foei) te fungeren in onze Oldtimer Bentley waarmee we (toen al!) in 1983 deelnamen aan de beruchte ROMBOUTSRALLY. Philip hield het juist uit tot bij de tussenstop halverwege (niet snel genoeg....) en maakte daarna een artikel over dit evenement. Even later mocht hij de eerste auto testrijden. Zijn testverslagen waren beter van inhoud dan van zinsbouw, maar Leo nam geduldig de tijd om zijn teksten te verbeteren en aan te passen. Eén van zijn grootste geschenken kreeg hij enige tijd later, tijdens de presentatie van de Goodyear NCT band in Zolder. Eten en drinken waren aan hem niet besteed, maar hij reed (!) tot de laatste seconde met zoveel mogelijk verschillende auto's op de omloop. 'Het schijnt dat hij nogal goed rijdt.....' vroeg de hoodredakteur mij. Ik glimlachte....
Het Breitlinguurwerk dat hij daar als geschenk kreeg, heeft hij nog jaren fier gedragen.
Reply With Quote