View Single Post
Old 09-05-2003, 14:16
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
De race heb ik pas dagen later bekeken. Ik heb een ganse week verlof genomen. Ik was er totaal kapot en verslagen van. En ik voelde me schuldig omdat ik "te laat" gekomen was. Allerlei vreemde gevoelens kwamen over mij. Ik wist gewoon met mezelf geen blijf meer. En toen kreeg ik van enkele Duitse "F1-fans" de "troostende woorden" te horen dat het "niet erg" was dat Senna overleden was, omdat Schumacher toch veel beter en sneller was en dat Senna sowieso de titel in 1994 nooit had kunnen winnen. Ik denk dat daar de grondslag ligt van het feit dat ik Schumacher nooit in mijn hart zal kunnen sluiten. Dat contrast, die slag in mijn gezicht in volle "rouwperiode", dat totaal misplaatst superioriteitsgevoel, dat totaal gebrek aan respect, heeft mijn symphatie voor Schumacher voorgoed de grond ingeboord. Ik zeg wel : de grondslag, er zijn andere redenen die hier niets ter zake doen ook.
Maar ik hoop wel dat de Schumi-fans mijn situatie nu een beetje beter kunnen begrijpen...
Amai, da zijn dan toch slechte Schumifans ze, ik heb Senna buiten die ene race nooit zien rijden, maar van wat ik gehoord heb, was hij enorm snel. En dan zoiets zeggen. Er zijn vele Schumifans, waaronder ikzelf, die dat nie zouden stellen. Als Senna niet gestorven was, had Schumi nooit zoveel titels behaald en dat moet men weten en inzien en mensen die dan zeggen dat Schumi toch vele sneller was, da zijn dan toch nie de snuggerste van de wereld.
Wat ik nog wel wil zeggen is dat die fans niet in naam van Schumi spreken, al een geluk.
Reply With Quote