Wij zijn met 10 miljoen, de Nederlanders met 15 miljoen, de Fransen met een veelvoud daarvan en toch wachten ook die landen al heel lang op nog eens een tourwinnaar. Ik vind dat ge het zo moet zien.
Wat die bergen betreft, hebt ge waarschijnlijk gelijk, mario: iemand die wil leren klimmen, kan dat doen, alhoewel ik denk dat ge er vroeg genoeg mee moet beginnen. Armstrong heeft het misschien laat geleerd, maar da's een supertalent, zo loopt er in België geen rond.
Wat die Belgen en Vlamingen betreft: ik geef u volledig gelijk. Voor mij zijn het allemaal Belgen. Meer nog: op Roland Garros zat ik zelfs voor Henin te supporteren tegen Clijsters. Ik moet wel zeggen dat de Walen nog veel meer hun Walen voortrekken dan omgekeerd. Als ge eens naar hun voetbalverslaggeving kijkt, ziet ge eerst al de Waalse ploegen en dan pas de Vlaamse duels, ook al is dat de derde tegen de vierde. En toch zijn het voor mij allemaal Belgen. En Verbrugghe is eigenlijk zowel Vlaming als Waal: zijn ouders zijn Vlaams, maar hij woon in Wallonië en in zijn jeugd leefde hij vlak over de taalgrens.
|