Thread: GPL Monza
View Single Post
Old 28-07-2001, 13:02
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Bij elke rijder die je gecreëerd hebt, zit in de map met zijn naam een andere map 'set ups' geloof ik. Daar moet je ze circuit per circuit in zetten.

In het configuratiemenu van je stuur zelf (los van GPL, maar algemeen voor je stuur) kun je het best split axis aanvinken en bij 'Gain settings' het balkje voor 'OVerall device gain' kun je op 100 % zetten. De twee volgende worden door GPL niet gebruikt, dus kun je op 0 % laten of een andere waarde instellen. 'Default spring' staat bij mij op 22 %. Je moet zelf maar zien wat het beste bij je past. Let wel, deze waarden stel je in los van GPL, maar zijn wel specifiek voor GPL. Andere spelletjes hebben misschien een andere instelling nodig.

Dan de wijzigingen die je in je 'core.ini' moet aanbrengen:
- eerst ervoor zorgen dat je 'core.ini' daadwerkelijk zo heet en niet 'core.ini.sample'. Ik denk dat ik je bij de installatie van Vroc die '.sample' al heb doen wissen. Mocht dat niet het geval zijn, nu doen, want anders helpen de veranderingen die je aanbrengt helemaal niets.
- dan staat er ergens de volgende regel:
allow_force_feedback = 0 ; Use FF if device has it
Die 0 moet 1 worden
- je verandert het best de volgende regel ook:
steer_ratio = 1 ; Enable low speed ratio override
waarbij de 1 een 0 wordt
als je dat niet doet, werkt het spel evengoed, maar het schijnt lastiger te zijn als je FF op je stuur hebt
- mijn instellingen voor de FF heb ik gekopieerd van iemand anders en ze zouden goed moeten weergeven wat je achterwielen doen. Je kunt uiteraard zelf experimenteren.

force_feedback_damping = 2.000000 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency = 0.020000 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque = 200.000000 ; steering torque in N*in giving max device forc

Ik denk dat je op de site van Alison Hine nog wel heel wat info betreffende FF vindt. Ik moet hier ook nog ergens een link hebben, maar vind hem niet direct.

Last edited by Mario; 28-07-2001 at 13:08.
Reply With Quote