Thread: RACE-thread :D
View Single Post
Old 30-07-2001, 20:50
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Even wat cijfertjes:

Stand nu:
Schumacher: 84
Coulthard: 47

Wint Schumacher volgende GP en wordt Coulthard 2des ziet de stand er zo uit

Schumacher : 94ptn
Coulthard: 53ptn

Er zijn dan nog 4 races te gaan, mocht Coulthard die 4 winnen en Schumacher geen enkel punt scoren komt hij er nog niet.
Schumacher hoeft van de 5 komende GP's er dus nog maar 1tje te winnen en z'n vierde is binnen. Daarvoor hoeft Schumacher geeneens te winnen in Hongarije. Lijkt me best te doen. McLaren is meestal zeer sterk op de Hungaroring, dus verwacht ik mathematische zekerheid pas op Spa-Francorchamps. Het zou een mooi historische race kunnen worden aangezien Schumacher een speciale band heeft met z'n favoriet circuit, het niet té ver ligt van Kerpen én het feit dat Schumacher het record van Prost zal verbreken in zeges.

Constructeurs:

Ferrari: 124ptn
McLaren: 66 ptn

Er zijn per team nog 5 X 16 ptn te verdienen. Mits zeer noest rekenwerk maakt dit 80 ptn.
66+80= 146.

Mocht Schumacher 2 keer winnen en Barrichello de moeite doen om 2 of 3 puntjes mee te grabbelen in de 5 races, dan kan Ferrari een hat-trick op z'n naam schrijven in het WK constructeurs.

conclusie: Schumacher en Ferrari zitten in een luxe-zetel, of om het met David Coulthard's woorden te zeggen:

'I need a miracle'

En op Mika moet hij niet echt rekenen...

als ik Coulthard was, ik zou me verder concentreren op de strijd met Ralf Schumacher en Rubens Barrichello, want die 2de plaats ligt zeker nog niet vast.

Last edited by Finish; 30-07-2001 at 20:53.
Reply With Quote