Thread: F1 op Canvas
View Single Post
Old 02-06-2003, 19:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Allez, 'k zal mijn gedacht ook eens ventileren zie

Ik keek, ten tijde van Murray Walker, nog naar BBC, hij was een entertainer 1 klas, en zijn enthoesiasme en liefde voor de sport primeerde boven de technische kennis die hij had van de F-1. Toen ITV met het contract en Walker lopen ging, bleef er of K2 of La2 over. Heb een tijdje naar K2 gekeken en kreeg het op mijn heupen van hun Schumi voorliefde en gebrek aan entertainment gehalte en liefde voor de sport. Getuige de nogal droge en stijve berichtgeving. Dus dan maar mijn Fransch aangescherpt en La Deux geprobeerd. En zij genieten tot nader order, voor mij, nog steeds de voorkeur.

Toen kwam Canvas op de proppen. Wel, als je sport verslaggeving, in het algemeen en F-1 verslaggeving, in het bijzonder, wil doen, wel dan moet je ter plaatse zijn. Het feit dat dit veel minder gebeurd bij VRT dan bij RTBF heeft met keuzes - spreek met liefde en passie voor de autosport - te maken. In Wallonie leeft autosport bij een veel groter publiek dan in Vlaanderen - iets wat wellicht ook historische achtergronden heeft. enz. And that simply shows tijdens de uitzendingen.

Ik wil verslaggevers die de koers op een leuke, gepassioneerde, maar objectieve manier presenteren - d'er mag al eens iets mis zijn, who cares! Iets wat in Vlaanderen nog moet ontdekt worden. Heeft niets met stuurlui en wallen te maken. Ik ben kijker - en dus klant - en ik heb de vinger aan de afstandsbediening. Maak het beter en ik blijf misschien hangen.

just my 2 cents.

Last edited by Guido; 02-06-2003 at 19:27.
Reply With Quote