Niet dat het huidige seizoen al voorbij is, maar seizoen 2004 gaat weinig van dit seizoen verschillen:
Quote:
Het lijkt misschien een beetje vroeg, maar British American Racing (BAR) heeft laten weten dat ze 2004 zullen beginnen met de wagen van dit seizoen. Technisch directeur Geoffrey Willis heeft namelijk tegen Autosport gezegd dat ze dezelfde weg als Ferrari en McLaren zullen bewandelen in het nieuwe seizoen en de nieuwe wagen pas in Europa de baan opsturen.
"We zullen de motor van volgend jaar vroeg inzetten", zei Willis. "Daarnaast zullen we een hoop ontwikkelingen vervroegd inzetten. Desondanks zullen we een voorbeeld nemen aan McLaren en Ferrari. Met vier overzeese races aan het begin van het seizoen is het waarschijnlijk beter om voor de oude, betrouwbare wagen te kiezen."
De BAR005 kampt op het moment met betrouwbaarheidsproblemen. Bij BAR zijn ze er echter van overtuigd dat ze de problemen zullen oplossen en dat de wagen nog competitief zal worden.
|
bron: f1racing.net
BAR, Ferrari, McLaren, Jaguar en ook Williams -denk ik- starten volgend seizoen met de huidige wagen. (Bij Mclaren dus die nieuwe die pas binnen een paar maand in actie komt).
Sinds Ferrari seizoen 2002 de nieuwe wagen op stal liet, is dit echt wel een 'rage' geworden. Met succes: Ferrari won de eerste races van 2002, McLaren kon dit jaar al twee races binnenhalen.
Toch vind ik het best spijtig dat we 'mid-season' teampresentaties krijgen en kleinere teams (zoals BAR en Jaguar) meer op lange termijn gaan denken, hoewel dit natuurlijk hun goed recht is. En dat testverbot zal er ook wel een pak met te maken hebben... :s