Ik heb net het "artikel" gelezen. Het lijkt me sterk dat dit de uitwerking is van een Nederlandse vete tussen de Verstappen clan en de Hezemans clan. Dat David Hart de geciteerde uitspraak heeft gedaan, betwijfel ik zeer sterk.
Wat de monteurs betreft : deze bestonden uit mensen van GLPK racing, die al jaren ervaring hebben en ook al hebben bewezen wat ze van een wagen kunnen maken. Daarnaast werden deze aangevuld met mensen die reeds maanden betrokken zijn bij de opbouw van de Pagani Zonda. De ingenieurs zijn mensen die hun sporen reeds hebben verdiend in de internationale endurance (o.a. bij Audi Sport...) en die het klappen van de zweep dus wel degelijk kennen...
Ik zal dit zeer kort samen vatten : de termijn om Le Mans voor te bereiden was zeer kort. In november 2002 hadden we tekeningen...in juni 2003 stonden we in Le Mans. Ik geef ruiterlijk toe dat dit zeer vroeg was, te vroeg zelfs.
Maar doe het ons eens na, op zeven maanden tijd een racewagen vanop NUL opbouwen en reeds grotendeels ontwikkelen. Wat velen niet weten is dat we onze kwalificaties reden zonder kwalificatiebanden, en toch reeds 4.04 op de tabellen zetten. In de wetenschap dat je er met een setje qualifiers een vijftal seconden af doet...zo slecht zijn we echt niet bezig hoor, geef ons alleen de nodige tijd, meer vragen we niet. Trouwens, aangaande de versnellingsbak werden vandaag reeds de nodige beslissingen genomen betreffende de aanpassingen. We gaan ons niet wagen aan voorspellingen, maar zullen wel zien waar we volgend jaar staan. De nodige conclusies trekken we zelf wel, daarvoor hebben we heus geen gefrustreerde "would be" journalisten nodig...
|