Quote:
Originally posted by Huudo
het gaat hem niet over deuren dicht doen, het gaat erover om fors in de remmen te gaan zo'n 10 to 20 meter vroeger dan normaal. Als iemand u vlak op de hielen zit en dit niet verwacht dan krijgt ge dat soort manippen. Maar als je dat aanvaardbaar vindt, mij niet gelaten. Ik vind dat het wat zegt over de stijl van Alonso. Echt iets voor losers...
|
Over de ethische kant kunnen we discussieren, maar ik wijs er maar op dat deze tactieken zo oud zijn als de straat en dat iedere F1 rijder zich daarvan zal bedienen als hij dat nodig acht. Om daar nu specifiek Alonso op te gaan aankijken, als het dan al opzettelijk was, vind ik dus een beetje vergezocht.
Alonso was er vroeg bij met dat remmen, maar, ten eerste, moest ik aan 300 per uur in een auto zitten waarvan ik aan de remmen twijfelde zou ik ook zeker niet te laat naar die pedaal grijpen en, ten tweede, hij zat in het midden van de baan om zijn lijn te verdedigen en moest dus meer snelheid kwijt. Uit de onboard van DC kreeg ik de indruk dat die zowieso zijn rempunt ging gemist hebben, of Alonso nu in de weg zat of niet (vooropgesteld dat ze bij het 100m bordje remmen).
DC had al eens een paar keer moeten corrigeren omdat Alonso trager dan normaal naar de koord van een bocht ging, dus kan 'm niet beweren dat 'm niet gewaarschuwd was en, als 'm Alonso gefaked en zichzelf de ruimte gegeven had, had 'm kunnen proberen van bij het uitkomen van de bocht een voordeeltje te halen. Een beetje eerder had David veel te laat door dat Alonso de eerste helft van de chicane ging missen en reed 'm zich ook vast. 'k Zal niet zeggen dat iemand die voor U 20m eerder remt dan ge verwacht niet verschietachtig is, maar dees situatie ruikt toch een beetje naar zure druiven.
Mijn gedacht denkt David te veel na bij wat dat 'm doet. Dat zou ook zijn qualificatieproblemen kunnen verklaren.
Jan.
=---