View Single Post
Old 30-06-2003, 21:18
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Mannekes, mannekes...

Dat echte mechaniekers niet aan de bomen groeien, dat weten we dus allemaal, me dunkt. Ook in hogere raceklassen wordt nog dikwijls met vrijwilligers gewerkt. En zoals ik dus zei, begrijp ik maar al te goed, dat TC budgettair op een lager niveau staat dan bvb Belcar. Gelukkig ook maar, anders zou voor sommigen de autosportactiviteit jammer genoeg ophouden. Maar wat ik ook zei (en wat jullie blijkbaar niet goed begrepen hebben, alhoewel het nog letterlijk werd gequoteerd in één van jullie reacties...), is dat je IN een team organisatie kan steken. Dat het team dan uit vrijwilligers bestaat die hun bijdrage leveren voor de fun, doet niets af aan het feit dat je deze mensen toch wel degelijk kunt coördineren. Niet alleen in TC kom je dit tegen, ook in andere raceklassen zie je mensen rondlopen die in feite niet weten wat ze moeten doen in een team. Jammergenoeg werd dit nogmaals uitdrukkelijk bevestigd, en laat het dan nog net in een TC wedstrijd zijn...

Dus denk hier niet dat gewoon de TC geviseerd wordt. TC levert dikwijls spannende vertoningen op in de diverse klassen, daarvan hebben we de afgelopen jaren allemaal mogen van genieten. (andere raceklassen zijn ook niet steeds even spannend hé...) Maar gisteren was het dus op meerdere gebieden een wanvertoning : de spanning was er slechts miniem aanwezig, en dat gekombineerd met het gestuntel van vele teams in de pitlane zorgt er dus voor dat ik het woord "wanvertoning" in de mond durf te nemen.
En Hoppa, ik ben het volledig met je eens betreffende de budgetten. Natuurlijk zullen ze in klasse één niet altijd met 964's en 993's blijven rijden rijden, de tijd staat nu eenmaal niet stil. Maar voor velen is die ene wagen een doorn in het oog, vooral op budgettair gebied dan. Enerzijds is er het respect voor de prestatie van de kerels, anderzijds zou het dus vrij onlogisch zijn moest je met een dergelijke wagen niet de zaak kunnen domineren. Maar vele teams in TC moeten het inderdaad wel doen met een budget dat misschien 30% bedraagt dan dat van de 996... Veel respect ervoor, maar denk eens diep na over het volgende : die 30% heeft waarschijnlijk veel meer moeite gekost dan het budget van de 996. Is het dan niet spijtig te moeten vaststellen dat er door een gebrek aan coördinatie (en die kost dus niks hé...) met het toch al vrij kleine budget wordt "gespeeld" en daardoor werkelijk haalbare resultaten weggegooid worden ?
En geloof me vrij, je ziet het dus bij vele teams hé jongens...

Last edited by Mistery; 30-06-2003 at 21:20.
Reply With Quote