Thread: F1 2003
View Single Post
Old 30-06-2003, 21:34
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Heb vandaag ook f1 challenge 99-02 in huis gehaald en na een paar uur spelen mag ik gerust zeggen dat dit opnieuw een grote stap vooruit is ten opzichte van f12002. Natuurlijk omdat je in de eerste plaats over 4 seizoenen met alle wagens en op alle circuits kan rijden. Maar dat is niet de grootste vernieuwing in dit spel. Het lekkerst van dit spel is het geluid. Elke auto heeft zijn eigen specifieke geluid en mits een goeie geluidskaart en een goed speakersysteem klinkt alles huiveringwekkend echt.
Naast de engine sounds zijn ook de geluidseffecten er op vooruitgegaan. Een voorbeeldje ? Ik had de hele tijd zo'n vervelend knarsend geluid onder het rijden. Nadat ik de rijhoogte had vermeerderd en de dempers harder had gemaakt kwam ik erachter dat het mijn bodemplaat was die tegen de baan schuurde. Van realisme gesproken...

De graphics zijn hier en daar iets opgepoetst, en dan denk ik in de eerste plaats aan de hemel. Fotorealistisch gewoon, hoe ze die bewolking weergeven.
Ook de physics zijn aanmerkelijk verbeterd. Ik heb al meermaals een slip mooi kunnen opvangen en controleren, iets wat in f12002 véél moeilijker was.
Pro :
- GELUID !!! (het beste wat ik ooit in een f1 sim gehoord heb)
- Verbeterde graphics (niet spectaculair tov f12002 maar toch merkbaar)
- verbeterde physics
contra
- Niet veel eigenlijk, behalve misschien de enorm lange installatietijd (meer dan 20 minuten op mijn p4)