Luc,
In ben er zeker van dat jij geen alleenstaand geval bent.
Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar op kleinere schaal.
Wij deden onze motor binnen bij een gerenomeerd man in de autosport wereld, trouwens een hele goede kennis van mij. Hij ging de motor maken tot een +/- 180 PK, en nog betrouwbaar ook, voegde hij eraan toe. Hier konden wij mee leven voor een 1800 CC. In januari de motor binnen. Race 1: geen motor te zien.
Een originele motor gekocht ergens vlug, deze 'nagekeken' en zo vertrokken met een standaard motor, we wilden race 1 niet missen.
Dan joepie motor klaar. Amai 180 PK dat zou nogal eens iets geven. Wat bleek bij de tuner , na het maken van een 'nieuwe computer' 145 PK en minder koppel als een originele motor, dit op 3, ja 3 dagen voor de race. Wat bleek, zoals ik hier eerder ook al gemeld heb, de verkeerde nokkenas. Na veel heen en weer rijden en gebel bleek dit precies nog onze fout te zijn ook. Wij zijn toch de tuners niet, denk ik.
Zo dus race 2 gereden. Met de verkeerde nokkenas. Teveel lawaai en geen vermogen, maar toch uitgereden, weliswaar ook nog op 3 cylinders.(zie vorige treads).
Toen werd Uw dienaar behoorlijk kwaad. Jawel, onze motor terug uitgebouwd (ook al voor de 3 keer toen) en terug weg voor de juiste nokkens en afstelling. Dit bleef ook weer duren tot 4 dagen voor de race. Nog even langer en we hadden terug met de originele motor moeten rijden. Ik heb toen met vanalles gedreigd en dit heeft blijkbaar toch effect gehad.
De motor kwam terug 3 dagen voor race 3, met 162 PK. Ik werd dit dus ook zo moe dat we nu met deze motor maar rijden. Ik heb geen goesting om dit alles te blijven meemaken. Maar dan , zoals je zegt, het is NOOIT hun fout en zij weten van niets. Andere mensen afbreken kunnen zij wel goed. Het heeft niet veel gescheeld of mijn dagelijkse mecanicien van de zaak had hem een stamp onder zijn ... gegeven. Deze man is reeds 30 jaar!!! mecanieker en ze zegden tegen hem dat hij geen mas kon leggen. Dus dit gaat ook zeer ver.
Nu vraagt de tuner wel regelmatig hoe het gaat met ons en vorige koers was hij in Zolder. Hij weet dat ik in zijn buurt veel volk ken en er geen probleem van maak deze 'slechte' service te vertellen aan diegenen die het aanbelangt.
Luc, jij en ik hebben ook een zaak. Als wij onze klanten zo behandelen zijn wij binnen het jaar failliet.
In de Tuning-wereld blijkt dit dus normaal.
Wij rijden privé (zonder sponsors), maar met deze manier van handelen geraakt ons budget ook op, reken maar.
Maar wij kunnen rijden en spreken onszelf moed in door de fun die we beleven aan het rijden.
|