View Single Post
Old 31-07-2003, 17:54
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Roel,

Ik wil zeker niet alle tuners in een slecht daglicht stellen. Daarom dat ik bewust geen namen gebruik en zoals ik verteld heb de namen enkel bekend maak aan diegenen die het aanbelangt.
Ik heb ook reeds negen jaar te maken met tuners, weliswaar de langste periode ook in de 2-takt karting, maar toch één opmerking welke steeds terugkeert; hoe je het ook draait of keert:
Hoe meer 'centen' je hebt en hoe meer je er uitgeeft, hoe vlugger en hoe beter ze je helpen. Zij hebben alles in de hand. In mijn karting periode veel tuners gehad, zelfs motoren opgestuurd naar Italie: hoe meer ik betaalde hoe beter ze gingen. Niet veel betalen en ze gingen veel minder goed.
Nu met de wagen hebben wij het probleem 'eerlijk' aan onze tuner megedeeld. Hij draaide wel met z'n ogen van wat gebeurd er hier allemaal. Dit had hij nog nooit meegemaakt.Iemand die zich hun fouten openlijk vertelde,en dan nog mensen met maar een R19.Ik vind het niet normaal dat je een prijs afspreekt (en behoorlijk wat:maar we hebben nooit over de prijs gediscussieerd). En je moet niet zeggen: die daar of ginder is goedkoper want het is overal hetzelfde)en je iets krijgt wat helemaal niet draait of waar je 10 minuten mee kan rijden.Of dit nu een Porche is of een geit maakt niet uit.
Telkens je daar komt moet je betalen, wat ook de afspraak is. De eerste die mij een bedrag op papier zet en effectief zegt: zoveel PK heeft je wagen en hij blijft rijden (zonder zelf fouten te maken natuurlijk) die gaat massa's werk krijgen en mag onze wagen 'tunen'.
Alsof dit allemaal nog niet erg genoeg is, moet je telkens alles opnieuw terug in en uitbouwen, en dit wordt je ,zoals Luc zegt ,ook vlug moe
MAAR ik scheer dus niet alle tuners over één kam. Diegenen die tevreden zijn over hun tuner , zoveel te beter, en houden zo.
Hier werd een mening gevraagd en dit is mijn mening hierover. Indien ik morgen wel mensen ontmoet waar ik zeer tevreden over ben zal ik dit ook meedelen.
Ik vind dat dit wel mag verteld worden opdat mensen die overwegen te beginnen met welke vorm van autosport ook hierover geinformeerd worden en hier dus conclusies kunnen uit trekken en een beetje uit hun doppen zien.
Reply With Quote