Inderdaad, vandaag op een ander forum iets gelezen naar aanleiding van James Hunt en die stond daar voor bekend. Wat een verademing zou dat zijn, mochten er zo nog een paar rondlopen.
In dat topic was er iemand die beweerde dat Alan Jones ooit als commentator werd ontslagen omdat hij Schumacher tijdens de GP van Australië '95 als volgt bestempelde: "filthy Kraut". Heerlijk gewoon die Australiërs met hun recht voor de raapse mening.
En ja, flame me al maar Schumies. Maar dan moeten jullie wel eerst weten wat "Kraut" betekent uiteraard. Anders is de gein eraf.
Al dat jong volk hier dat te pas en te onpas Engelse woorden gebruikt, maar waarvan de helft nauwelijks 50 % begrijpt van wat er in een degelijke Engelse roman staat. Vaak bestaan er in het Nederlands even goede equivalenten. OK, ik speel wat advocaat van de duivel

.
In ieder geval, los van dit Alan Jones-citaatje dus: lang leve de Irvine-achtige uitspraken, ook al ben ik er lang niet altijd mee akkoord en bakt hij het soms wel erg bruin.
Dit is dus een pleidooi tegen politieke correctheid in F1 en NIET tegen MS, al was hij een dankbaar slachtoffer.