Quote:
Originally posted by Lambo
Je kon dat genoeg zien in de afgelopen ronde van Frankrijk ook. Daar is het toch ook normaal dat bepaalde renners zichzelf opofferen voor de klassementsrijder? Waarom zou dat dan in de Formule 1 niet kunnen?
|
Omdat er nog altijd een essentiëel verschil is (denk ik toch) : in de Tour worden er PLOEGEN ingeschreven met een kopman, in wiens dienst iedereen rijdt, en in F1 worden er 20 piloten ingeschreven die elk hun kans gaan voor de titel. Dat ze per 2 in 1 team zitten is wel waar, maar vergeet toch niet dat die gasten elk een individueel team van ingenieurs en mechaniekers ter beschikking staan hebben. Natuurlijk kan je niet uitsluiten dat één piloot sneller is dan de andere, en kan je al je beste mensen en materieel op die ene piloot gaan zetten, daar is niks op tegen, maar als die andere door omstandigheden dan toch eens voor de "snellere" zit, waarom moet die dan zijn plaats terug afstaan? In de Tour moet je dat wel als waterdrager, maar gaan we Barricello nu al de "waterdrager" van Schumacher noemen? Dat vind ik toch te ver gaan.
Nu, ik geef toe, "verdekte" teamorders zal je toch nooit kunnen vermijden hoor, tenzij de FIA vanaf 2002 oplegt dat elk team maar 1 wagen meer mag inzetten...