View Single Post
Old 02-08-2003, 00:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by sledge
Interresante uitleg over earodynamica dat wel, maar ik denk niet dat de reden van het ongeluk daar lag. Waarom? Omdat er nog een x-aantal wagens achter diezelfde safetycar reden. Indien senna's wagen echt als een ski werkte, moet er toch minstens één ander coureur zijn die eenzelfde voorval moet gehad hebben, zelfs maar voor een fractie van een seconde.
Tenzij de wagen van Senna op ideale hoogte stond in "normale" omstandigheden, t.t.z. net hoog genoeg om maximale downforce te creëren, zodat hij dan ook de enige was die door het trage rijden achter de pacecar - wat de banden deed krimpen + het zelf op de limiet rijden - wat de hoogte van de wagen ook vermindert (hoe sneller je rijdt, hoe meer downforce, hoe lager je tegen de grond hangt TOT je de grond raakt!) begon te "skiën" en zijn grip totaal verloor.

Ik hecht toch wel een grote waarde aan het wetenschappelijk onderzoek en de uitbating van de telemetrie-gegevens die in dit programma gebruikt werden. Ik denk dat dit wel degelijk de juiste verklaring is. Het stuur was zeker NIET de oorzaak, zoveel is duidelijk!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote