View Single Post
Old 02-08-2003, 07:47
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Vertigo,

Hoger in deze topic wordt gezegd dat dit eerder iets is zoals de Mistery Bokken Cup. Deze Cup wordt gespreid over twee circuits dit jaar, en zal volgend jaar nog uitbreiding vinden. Toch zullen we in de Mistery Bokken Cup steeds het aantal deelnemers beperkt houden, en daar hebben we een zeer goede reden voor. Het principe van deze Cup is : een team bestaat uit een ervaren karter en een beginnende karter, met als doel die tweede iets te laten leren van de ervaren kerels... Dit principe werd nog niet gehandteerd en het doet me dan ook plezier te kunnen vaststellen dat dit opzet tot op heden 100% is geslaagd. De mensen uit de tweede groep hebben allemaal al een grote vooruitgang gemaakt en dat stemt mij als organisator en De Bokkenrijders als officiële renstal zeer gelukkig. Dat dit opzet geslaagd is, is voor een groot deel te danken aan het beperkt houden van het aantal deelnemers. In een grote groep, waarmee de piste eivol zit, leren mensen minder snel, want de iets tragere deelnemers moeten zich constant opzij zetten, waaraan ze zelf dus niets hebben... Ze leren dan wel "in groep" rijden, maar dat kunnen ze zowel met 10 karts als dat het met 16 karts zou zijn.

Dat je je eigen initiatief vergelijkt met de Mistery Bokken Cup, zou ons eigelijk ook gelukkig moeten stemmen. Maar dat doet het niet ! Het bewijst nogmaals dat mensen "zomaar, out of the blue" zaken van anderen kopiëren zonder erover te praten of zonder rekening te houden met wat anderen doen en hoeveel tijd ze daarin gestoken hebben. Toen mij werd gevraagd onze competitie op te richten, heb ik één ding voor ogen gehouden : blijf uit anderen hun vaarwater. "We" zijn hier goed op weg om karten echt duur te maken, in plaats van goedkoop. Mensen gaan op de duur twee of drie competities rijden (in vele gevallen omdat ze zich "verplicht voelen" tegenover een club of organisator) en leggen uiteindelijk zeer veel geld op tafel om hun hobby uit te oefenen.

Op 14 september is er dan nog de 3-uurs wedstrijd van Misteryracing. Deze wedstrijd is door ons gepland, na overleg met anderen. Had ik vooraf geweten dat "jan en alleman" toch maar organiseert, zonder enige vorm van overleg, wel dan was deze wedstrijd niet eens gepland geweest.

Je kan organiseren zonder overleg en met mensen hun gedachtengoed gaan lopen ...
Je kan foto-topics openen zonder overleg met de mensen die daar reeds meer dan een jaar werk en tijd in staken...
Je kan topics over donderdagtrainingen maken, ook al zonder overleg met mensen die er hun tijd en moeite in staken...
Je kan in een organisatie opgenomen worden en er direct al de hele zaak op zijn kop proberen zetten...

Je kan veel...maar zoals je zelf merkt kan je vooral goed mensen tegen de schenen schoppen, en in welke mate je er eer van haalt is natuurlijk een heel andere zaak.
Reply With Quote