View Single Post
Old 02-08-2003, 16:12
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie

Docu

Ik vond het ook wel een intressante documentaire, alleen las ik op internet ergens dat deze reportage een soort pleidooi is van het WilliamsF1 team. Ik weet dus niet of het wel zo objectief was als het leek.
Feit is dat indien men nog krachten op de stuurstang heeft gemeten tot aan de muur, de stang dus nog niet gebroken was voor de crash. We weten wel niet of er met die telemetrie geknoeid is. Het verwonderde mij ook hoe soepel die stuurkolom in de demo van Williams was. Nooit gedacht dat die zoveel speling had en ik weet niet of dit tijdens races wel altijd zo is... Ik dacht dat zo'n stuurstang uit het hardste metaal (titanium) vervaardigd was.
Maar goed de theorie over de bandenspanning en een te lage afstelling zou ook wel kunnen kloppen. Alleen verwondert het mij dan net als jullie dat niet meer coureurs in de problemen kwamen en ook waarom Senna er niet al in rond 6 afschoot ipv in rond 7. Het kan natuurlijk altijd dat Senna net een riskante afstelling had, aan kop achter depacecar en dus minder snelheid kon maken, en bovendien op het verkeerde moment een oneffenheid in Tamburello raakt waardoor de wagen op het cruciale moment grip verloor.
Toch heel intressant die reportage en natuurlijk mis ik hem ook nog altijd...Alonso en Montoya zijn voorlopig de enige die mij een beetje doen terugdenken aan Senna, maar daar hebben we dan ook enkele jaren op moeten wachten.
Reply With Quote