Ondanks het feit dat we aan de hand van de gegevens die Vertigo nu reeds gegeven heeft ivm het komende kampioenschap zien dat het 99% in lijn ligt met de oprichting van BKRO destijds storen we ons hier zeker niet aan aangezien Vertigo zijn doelgroep zich vooral in Limburg bevindt.
Het zou me echter verwonderen dat dit kampioenschap in leven kan blijven door steeds op één en hetzelfde circuit te gaan rijden.
Ik spreek uit ondervinding. BKRO werd destijds enkel te Inkart verreden, na twee jaar kwam er op vraag van de piloten uitbreiding naar andere circuits en kwamen er twee kartings bij, vier jaar later zitten we nu al verspreid over 8 kartings en zien we ons naar volgend jaar toe verplicht een maximum aantal piloten toe te laten.
Zoals ik al gezegd heb: Limburg is echt vragende partij voor een goed uitgebalanceerd kampioenschap. Men (zelfs het personneel van Bilzen) heeft ons reeds gevraagd om daar (Limburg) iets dergelijks in elkaar te boksen maar tot op heden hebben wij steeds afgewezen omdat het voor ons niet haalbaar is om ons steeds zo ver te verplaatsen.
Mistery's kampioenschap was dan ook zeer welkom en ik kan zijn project alleen maar toejuichen.
Wat het vaarwater betreft waarover Mistery het heeft; ik denk dat het onvermijdelijk is dat je in elkaars "vaarwater" terecht komt.
Indien dit niet zou mogen dan zou men per regio maar één kampioenschap mogen hebben en dat is nu éénmaal onmogelijk.
Kijk maar naar wat er dit jaar op til is met de twee zogenaamde "Belgische Indoorkampioenschappen" die zullen worden ingericht... één aan Vlaamse zijde en één aan Waalse zijde... Twee personen die al jaren met een dergelijk idee rondlopen en als puntje bij paaltje komt kunnen ze het niet eens worden over de organisatie ervan met tot gevlg dat er twee Belgische kampioenschappen worden opgericht en de twee elkaar geen duimbreed gunnen. Jammerlijke situatie als je het mij vraagt maar langs de andere kant weer voor elk wat wils; wil je "racen" dan moet je het Waalse kampioenschap hebben en wil je "tijdrijden" dan moet je het Vlaamse kampioenschap hebben...
Richt niet zomaar en kampioenschap in maar probeer contacten te leggen met de organisators van reeds bestaande kampioenschappen indiezelfde regio en probeer tot een onderling akkoord te komen zodat de kampioenschappen elkaar niet in de weg lopen.
Als er morgen nog een kampioenschap komt in de regio waarin BKRO zich een weg baant dan zal ik de eerste zijn om samen aan tafel te gaan ziten met de "nieuwkomers", het levert niks op van met elkaar te gaan concurreren. Men moet in de karting maar eens gaan leren besefen dat men door samen te werken veel meer kan bereiken dan dat men elkaar in de weg loopt en op den duur alles om zeep helpt.
Last edited by Flitser; 02-08-2003 at 19:43.
|