Wat er bij dan weer niet in kan, is het feit dat er zoveel "fans" zijn die al die arrogantie, dat onvermogen om zich symphatiek op te stellen tegenover het publiek, dat gebrek aan charisma, dat totaal ontbreken van echte kampioensallures, die complete afwezigheid van tact en vooral die uiterst egoistische uitstraling die hij tentoon spreidt bij elke overwinning en/of wereldtitel, kortom "dat" niet hebben wat een Senna of Gilles Villeneuve of zoveel anderen wel hadden, vergeven wordt enkel en alleen vanwege het feit dat hij zeer talentvol is, supersnel en veel koersen wint. Dat is toch bijlange niet voldoende om een superheld te zijn? Villeneuve heeft maar 6 koersen gewonnen in zijn ganse carriere en staat torenhoog boven Schumacher aangeschreven! Daarom zeg ik : 4 of 5 of 6 titels maken geen snars uit, het zijn niet de statistieken die hem tot een legende zullen maken, als hij zijn houding niet verandert (en ik zeg niet dat hij het niet probeert of gedeeltelijk gedaan heeft) zal hij NOOIT aan de schouders kunnen tippen van grote legendes die hem voorgegaan zijn. Prost is trouwens ook zo iemand : veel races, veel titels, maar naast de koele cijfers heeft hij in mijn ogen niet veel aarde aan de dijk gebracht. Mensen als Stirling Moss, Gilles Villeneuve of Jacky Ickx hebben dan wel geen WK-titel, maar verdienen oneindig meer respect en zullen altijd hoger aangeschreven staan in de autosportgeschiedenis, als Schumacher al lang op pensioen is.
En dat is nu MIJN mening seh!
|