Quote:
Originally posted by DJ Scorpio
Zeer flauwe opmerking naar mijn mening. Coulthard is tweede geworden en das ook zeker niet dankzij zijn sterke kwalificatie want als er iemand problemen heeft met het kwalificatiesysteem is het wel Coulthard. Als er anderen crashen dan schuiven degenen die er achter zitten nu eenmaal op, als je kampioen wilt worden moet je op de baan blijven en de finish bereiken.
|
Heb ik iets gezegd over Coulthard of dat hij het wel verdiende dan? Ik stel gewoon vast dat het lot in deze race voor Schumacher zowel gunstig als ongunstig gezind was, en dat hij een quasi nuloperatie doet (6e op de grid, 7e aan de finish) wat het kampioenschap spannend houdt. Als Schumacher in Duitsland 2e wordt is de vogel meer dan waarschijnlijk gaan vliegen, en nu blijft hij in zijn kooi. Meer of minder hoef je daar niet achter te zoeken, ook niet als Ferrari-fan.
En als jij van oordeel bent dat elke overwinning of podiumplaats alleen behaald wordt puur op eigen verdienste, is dat je goed recht. Maar ik zeg dat er vaak een flinke dosis geluk nodig is om een koers te winnen. Wereldkampioen worden doe je wel niet op basis van geluk alleen, maar een race kan beslecht worden door de factor geluk. Ik denk dat ik die conclusie na bijna 40 jaar F1 te volgen vrij goed zou kunnen funderen...
En al wie die in die crash betrokken was (op de veroorzaker na misschien) had pech, en al wie erdoor geraakte had geluk. Dat is nu eenmaal een wetmatigheid in de F1, of zelfs in de autosport in het algemeen. Ik vond het wel eigenaardig dat een crash die 6 van de 20 wagens uit het startveld wegneemt niet gevolgd wordt door een rode vlag... Zeker als er nog 3 titelkandidaten bij betrokken zijn (gelukkig van 3 verschillende merken, zodat je van "favoritisme" niet kan spreken)...