14-08-2003, 23:11
|
 |
Administrator
|
|
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
|
|
Nu bevestigd Bernie het weer. Wordt die man een beetje seniel ?
Quote:
Bernie Ecclestone heeft nu eindelijk in een officiele mededeling toegegeven dat hij de GP van Canada van de kalender voor 2004 heeft gehaald. Het verbod op tabaksponsoring heeft Montreal de das omgedaan.
Ecclestone: "Ik bevestig dat er een brief is gestuurd naar de promotor van de Canadese GP, aansluitend op een onderhoud dat ik met hem had en waarin ik hem meedeelde dat de GP van Canada niet zou weerhouden worden op de F1-kalender voor 2004."
"De reden hiervoor is dat de Canadese regering een totaal verbod op tabaksponsoring heeft ingevoerd. In ons contract met de promotor is er een clausule, dat we het recht hebben de race niet op te nemen in de kalender van het betreffende jaar, als zo'n wetgeving in voege komt."
"Het is vrij eenvoudig. De F1-teams met tabaksponsoring verliezen een deel van hun inkomsten, als een bepaald percentage races tabaksponsoring verbiedt. Daarom werd de Belgische GP in 2003 niet op de kalender gezet."
De bal ging aan het rollen, toen de promotoren van Canada -precies een week geleden- onthulden dat Ecclestone hen een brief had gestuurd met het nieuws van het schrappen van de GP.
De dag erna ontkende Ecclestone alles, maar dat bleek dan weer een misverstand te zijn. Ecclestone was verkeerd begrepen door een journalist.
bron: pitstop.tv
|