Quote:
Originally posted by Savi
Op welk gebied als ik weten mag ?
|
Door 2e zit heb ik momenteel niet echt de tijd om de bijhorende benchmarks op te zoeken die mijn stelling ondersteunen. Donderdagavond wil ik desnoods wel eens zoeken.
Waarom ik die uitspraak dan doe ..... Vooral uit persoonlijke ervaring met zowel Nvidia Chipsets als Via-chipsets.
Over VIA kan ik je (buiten dat ze spotgoedkoop zijn) weinig goeds vertellen.
De voorbije jaren heb ik (ik steek nogal wat PC's ineen voor allerlei mensen) hier heel wat bordjes met VIA-chipset zien passeren. Slechts weinigen functioneren perfect .... Vele bordjes hebben stabiliteitsproblemen.
Met mobo's gebaseerd op nvidia-chipset heb ik nog geen problemen gehad .... Bloedsnel, heel stabiel, ....
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat VIA de laatste jaren al heel hard werkt om van haar reputatie als "onbetrouwbaar" af te geraken ...... Er is inderdaad beterschap merkbaar ....
Maar op het niveau van Nvidia zijn ze nog lang niet .....
Intel-chipsets zijn helemaal de top .... Helaas niet beschikbaar op het AMD-platform (logisch nietwaar

)
Zoals ik al zei ... Ik zoek de benchmarks nog wel eens .... Maar neem dit al maar ff aan .... Uit mijn persoonlijke ervaring