Thread: niveau coureurs
View Single Post
  #6  
Old 25-08-2003, 23:42
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Toen ik aan de 24 uren deelnam , eind jaren tachtig (7de in 1985 en 3de in 1989), was het snelheidsverschil tussen de eerste en laatste auto misschien 12 à 15 sekonden. We reden ook allemaal, zeker de 'snelle' auto's met een NORMALE lichtbundel . Alles verliep perfekt en we hielden ook rekening met jongens die niet onmiddelijk goed uit de voeten konden met hun auto of moesten wennen aan de nacht.

Nu rijden de Heren toppiloten met supersnel materiaal en draaien konstant snelle tijden,. De anderen moeten dan maar uit de weg gaan , maar vraag eens even aan zo'n gast met een BMW wat hij in zijn spiegel ziet !!!! Ik sprak met Joe turbo Aerts, reeds meer dan twintig jaar deelnemer aan deze 24 uren, ex-winnaar en van alle markten thuis. De grote en krachtige lichtbundel van de snelle auto's maken als het ware een lichtblok in je achteruitkijkspiegel. Je weet niet meer waar die auto is en hoe dicht hij achter jou zit. Los het maar op ...... De snelheid van de topwagens naar beneden halen is één zaak, een beetje begrip is twee en doe ook iets aan die verlichting, anders heb je binnenkort nog 20 auto's aan de start..........................

Nu voor alles is er een oplossing, kijk maar even naar de 24 uren van de Nurburgring, al worden daar ook regelmatig SUPERsnelle wagens van de baan gereden door gedubbelden !