View Single Post
Old 29-08-2003, 19:03
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

Red face

Mag ik dan effe zeggen dat jij wereldkampioen in kortzichtigheid bent mijn beste vriend Montoya ?

Loix heeft bij Mitsubishi NOOIT hetzelfde materiaal gekregen als zijn toenmalige teamgenoot Tommi Mäkinen. Het lof dat Mäkinen indertijd toegezwaaid kreeg is zwaar overdreven. Het team werkte volledig in functie van Mäkinen en Lasse Lämpi stelde de wagen af op maat van Mäkinen. Het bewijs dat Mäkinen geen wagen kon afstellen is geleverd bij Subaru. Daar heeft hij, na zijn overwinning in de Monte Carlo, geen potten meer gebroken.

Bij Hyundai heeft Loix een team gevonden dat in functie van hem werkte en hem vertrouwen gaf. Tijdens zijn eerste wedstrijd in Monte Carlo bewees hij dat hij zijn speed nog niet verloren had. Hij ging van de baan, brak zijn voet en ... met een gebroken voet eindigde hij ei zo na vierde in de rally van Zweden. Hij bracht op het einde van het seizoen 2002 Hyundai dichterbij de top.

2003 werd de geldkraan dichtgedraaid en ... daar kan niemand iets aan doen, zelfs de beste rijder niet.

Ik blijf erbij dat 2002 het beste jaar was van Loix in het WK. Niet op gebied van resultaten, niet op papier, ... maar het werk dat hij daar verrichtte was enorm. Dat is ook de teambazen niet ontgaan, ... Loix kon naar meerdere teams gaan ! Het contract dat hij nu versierde is het resultaat van jaren tegenslag en hard werken !

Dus JP Montoya, ... je zal met betere argumenten op de proppen moeten komen dan wereldkampioen excuses !
Reply With Quote