Thread: niveau coureurs
View Single Post
  #23  
Old 31-08-2003, 10:55
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by Baron
akkoord, in FIA GT zitten ze met hetzelfde probleem. Ook daar zijn er rijke amateurs die zich een zitje kopen, maar het niveau WK onwaardig zijn. In de Belcar is men, mede door de mix van toerwagens en GT's, echter op een punt gekomen dat het werkelijk gevaarlijk wordt. De organisatoren dragen hierin ook een verantwoordelijkheid. Zoals buruno al aanhaalde stellen de rookie-testen niets voor. Die zijn herleid tot een lachertje. Een hond met een hoed op, kan een Belcar-licentie krijgen. Beste voorbeeld zijn de intussen beruchte "Blauwe Porsche"-piloten Metior-Ceusters-Evers. Die gasten zijn niet vooruit te branden, spelen voor rijdende chicane en zijn een gevaar voor alle anderen op de baan. Maar ze hebben dus wel een licentie gekregen. Begrijpe wie begrijpe kan......
Een ideetje misschien om wat te doen aan het verschil tussen toerwagens en GT's. Waarom niet eerst toerwagens en GT's apart een kwalificatierace, met toekenning van punten, laten rijden; om dan later een finalerace te houden waarin de snelste GT's en toerwagens tegen mekaar uitkomen voor de algemene titel? Alleen tijdens de 24 Uren zou dan nog het hele veld moeten samenrijden.
Hier klopt iets niet, je zit bezig over het delen van Gt's en Touring , heeft dit iets te maken met de veiligheid, want die porsche die je aanhaalt als rijdende chicane is mijn gedacht een GT, dus dat probleem los je daarmee niet op.

Zoals marshal al zei je kan er blijven over zagen zoveel je wilt, aan het begin van het seizoen weet je best waaraan je meedoet en moest het zo slecht zijn, waarom keren die zogenaamd goeie piloten elk jaar terug naar de belcar??