View Single Post
Old 05-09-2003, 19:50
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Airco,

Je zegt zelf dat je de rallywereld niet zo goed kent en dat je eerder reageert op mijn vergelijking met het stalinisme. Ik verdien al enkele jaren mijn boterham in de autosport, o.a. JWRC en volg de sport van heel dichtbij. Het gaat er mij om dat de FIA over de autosport regeert als een dictatuur, uiteraard gaat het hier niet om fysieke vreedheden, maar, of om het geld of uit machtswellust, of beide. Zoals Peter Baert hierboven stelt, proberen ze al jaren elk succesvol kampioenschap zonder enige scrupule het hoekje om te helpen. Zie maar naar de sportscars in de 1000 KM in Spa, 8 deelnemers die naam waardig, terwijl de Goep C-voorgangers spektekel brachten tot de FIA hier een einde aan stelde, en Le Mans en ALMS buiten de FIA inmenning wel succes kennen. Andere voorbeelden uit het verleden: ETC, het Europees avontuur van de DTM. Alleen F1 moet overleven, ten allen prijze. Het wordt tijd dat die heren een halt toegeroepen wordt. Of we kunnen over een paar jaar naar de States om nog een beetje autosport te kunnen beleven.

Bert Heylen
Reply With Quote