"Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat..." is een zwaar understatement als ik het heb over de manier waarop de FIA ALLE autosporttakken tracht te kelderen "ten voordele van de F1" (???)
Alhoewel ik er 100% van overtuigd ben dat dat de beweegredenen van de FIA zijn, ben ik helemaal niet zeker (zoals ook Peter hierboven kristalhelder aanhaalt) dat zelfs de ondergang van andere sporttakken zoals WRC bepaalde constructeurs ertoe zal overhalen om de stap naar de FIA te zetten. Ten eerste passen de imago's en uitstraling van vele automerken niet noodzakelijk in de F1, en verder denk ik niet dat een constructeur die zopas de das omgedaan werd geneigd zal zijn om te rade te gaan bij zijn beul...
Organisaties zoals de ACO (24 uur van Le Mans) kunnen blijkbaar wel spektakel bieden en volk blijven lokken, en voordat de FIA zijn zeg in de rallysport deed ging het er ook stukken beter. Maar is het realistisch om te hopen op een nieuwe organisatie die buiten de FIA kan en mag werken? Ik vrees dat dat ijdele hoop is...
Dus, Peter, Eric, en wie mijn noodkreet nog moge horen en onze stemmen naar de buitenwereld kunnen verkondigen : wat kunnen we doen om op zijn minst ons ongenoegen te uiten (eventueel met wat mediahulp)? Want dit kan en mag niet gebeuren! Kan De Paddock in samenwerking met- iets doen? Voorstellen? Brainstormen?
|