View Single Post
Old 09-09-2003, 19:58
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Vanaf 2004 mogen WRC-teams nog maar 2 rijders nomineren, de derde man wordt geschrapt. Het nieuws is ons bevestigd door Freddy Loix. Fast Freddy dreigt nu zijn kersverse contract met Peugeot te verliezen.

Loix stond ons te woord vanop de luchthaven in München, waar hij net was geland vanuit Australie.

- Freddy, je hebt slecht nieuws?
FL: "De derde rijder wordt dus geschrapt. Ik heb het hier net vernomen. Voorlopig weet ik niet hoe het nu verder moet."
- Staat er een clausule in je contract met Peugeot, die je overeenkomst nietig zou kunnen verklaren, als de regel zou veranderen?
FL: "Dat staat er niet in, nee. Het contract is opgemaakt, nadat de regel voor de derde rijder was goedgekeurd. Citroën heeft dat ook gedaan. Ik was in april in Engeland, toen ik voor het eerst lucht kreeg van die geruchten over die derde rijder. Dan zijn we beginnen praten. De FIA wist toch duidelijk dat er teams al contracten hadden gesloten. En dan doen ze dit."
- Eigenlijk moet Peugeot dat contract nu naleven ...
FL: "Kijk, Peter, ik heb het nieuws net vernomen. Laat me daar eerst eens goed over nadenken. Peugeot gaat dat ongetwijfeld ook doen. Ik zit nu niet in mijn hoofd met het plan om eventueel een advocaat te gaan opzoeken. Bijlange niet. Ik ga het wat laten bezinken. Ik ga Peugeot ook niet meteen bellen nu."
- En andere mogelijkheden: Hyundai? Skoda?
FL: "Daar wil ik nu niet aan denken. Ik zie wel."
- En een oplossing via Marlboro met een privé-structuur?
FL: "Daar is Marlboro weer. Peter, voor alle duidelijkheid, ik heb een contract met Peugeot, niet met Marlboro."
- Hoe zag je contract met Peugeot er nu uit?
FL: "Om alle misverstanden weg te werken: ik had een contract voor alle proeven (14 of 16) en alle proeven met een 307. Op enkele rally's was de mogelijkheid dat ik niet zou genomineerd worden. Zo ziet mijn contract er uit. En als ik niet meer kan rijden, dan ga ik maar iets anders doen, zeker?"
Het is triestig, maar het is niet anders, ze spreken al van een soort beurtrol, maar daar geloof ik niet echt in.
Reply With Quote