Geen Hyundai's in Italië
Wat er al een tijdje zat aan te komen werd vanavond officieel gemaakt door een persbericht van MSD motorsport, de tuner van de officiële Hyundai's. Vanwege aanslepende contractuele beslommeringen tussen MSD enerzijds en Hyundai Motor Company anderzijds zullen er geen officiële Hyundai's aantreden in de rally van Sanremo dit weekend.
Vandaag begonnen de verkenningen van de wedstrijd en eigenlijk was er nog niets in orde ter plaatse. " Dit heb ik nog nooit meegemaakt " aldus Freddy Loix. Ik ben stomverbaasd ! Gisteren was mijn co-rijder Sven Smeet afgereisd naar Sanremo om ter plekke alle administratieve verplichtingen te vervullen zodat we vandaag zouden kunnen verkennen. Maar het bleek onmogelijk om te kunnen starten. Los van de verwikkelingen tussen beide partijen was er geen hotel geboekt voor ons, waren er geen mecaniekers voorzien, waren de auto's nog steeds in Groot-Brittannië en ga zo maar verder. Als ik vandaag zou willen gaan verkennen moest ik zelf nog op zoek gaan naar een verkenningswagen en die ook nog zelf bekostigen. "
Over hoe het nu verder moet heeft onze landgenoot het raden. MSD laat een opening en meldt in hun persbericht dat ze naar een oplossing zoeken voor de drie resterende wedstrijden. Maar, wil Loix dan nog rijden ? " Natuurlijk ! Ik heb een contract tot het eind van het jaar met Hyundai. Ik ben contractueel verplicht om te rijden, maar ik wil het ook. We hebben vorig jaar goed samengewerkt. Ik ben en blijf Hyundai rijder tot eind van mijn contract " besluit Loix.
|