View Single Post
Old 01-10-2003, 21:46
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Alonso naar Ferrari

Dag 1 in de geruchtenmolen:

Volgens geruchten in de Spaanse pers zou Fernando Alonso, de jongste rijder op pole en jongste winnaar ooit, in 2005 naar Ferrari trekken om er Michael Schumacher te vervangen. Alonso ligt momenteel nog 2 jaar onder contract bij Renault, Schumi verlengde zijn contract bij de Scuderia tot eind 2006.

"Ik weet er niets van", ontkent Alonso's manager Adrian Campos. "Voor mij zijn het enkel maar speculaties. Hij ligt nog 2 jaar onder contract bij Renault, maar eerlijk gezegd zie ik geen beter rijder dan Fernando in de Ferrari. Ferrari verdient hem, hij is de enige voor de Scuderia."

"Als iemand hem wil kan dat na 2005, dan moeten ze het team maar contacteren. Maar de rijder heeft het laatste woord."

Alonso wil graag bij Renault blijven, en Flavio Briatore wil dat nog liever zien. Volgens Briatore en vele anderen is Alonso de nieuwe Schumacher. Volgens AS zou Ferrari 10 miljoen euro willen neertellen voor de jonge Spanjaard.

Een andere jonge talentvolle rijder die erg met Ferrari gelinkt wordt en er momenteel testrijder is, is Felipe Massa. De Braziliaan debuteerde vorig jaar in de Sauber, en rijdt daar volgend seizoen meer dan waarschijnlijk opnieuw.
Reply With Quote