View Single Post
  #38  
Old 08-10-2003, 09:50
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
nabeschouwing

Hello,
Gisteren dinsdag 7/10 ben ik met de wagen naar een rollenbank gegaan, ik wou het fijne weten van de getunede motor!
Het kwam er allemaal duidelijk uit : max. koppel aan 6292 rpm = 195,471 nm. en een totaal onbruikbare max. 208 pk aan 8002 rpm.... (welke de wagen toch niet haald wegens luchtweerstand = cx )
Oude motor max. koppel aan 5702 rpm = 210,342 en 186,643 PK aan 7020 rpm.
Aan zelfde meer bruikbare toerental ( van oude motor ) geeft nieuwe motor ongeveer 165 nm en ongeveer 170 pk.......!!!!
Dit verklaart de reden van 3'07" tijdens trainingen, de wagen kon gemakkelijk 2'55" draaien te Spa met onze oude motor.
Dus terug werk voor onze vriend tuner want zoals de zaken er nu voorstaan beschouw ik het als diefstal van ons racebudget !
Gelukkig was hij bij de testsessie aanwezig bij Alvan te Drongen, en gaat de motor er terug uit voor de 20 ste. maal, weliswaar gaat hij het doen....m'n mechaniekers zijn het ondertussen beu geraakt !!!
DOEI
LUC
GM RACING
Reply With Quote