Quote:
Originally posted by Sennake
Uiteraard. "De beste piloot aller tijden" is iets persoonlijks voor iedere fan, en is niet iets wat je zwart op wit gaat kunnen bewijzen zodat alle anderen zullen zeggen "Ah ja, nu je het zegt, je hebt gelijk."
|
Ik zal me eens moeien in een heeeel gevoelig topic

Ik herinner me gelukkig heel veel van Senna.
Van het moment dat onze Jacky Ickx zich in Monaco moest haasten met afvlaggen om Prost nog te laten winnen tot zijn eerste overwinning in de Lotus tot die namiddag waar zijn foto zonder commentaar als stilstaand beeld gebruikt werd op Eurosport.
En ik heb veel meer respect voor Senna als Schumi, jeugdsentiment, de eikelachtige manier waarop Schumi Senna afloste (incl interviews), de pure snelheid ???
MAAR beiden hebben toch een grote gelijkenis, winnen tot alle prijs, ik denk niet dat je kan zeggen dat Senna de gentleman van de twee was, remember Suzuka en zijn bizarre outings in het einde van de qualifying ...
Zelf zou ik Senna het talent en pure snelheid toekennen.
65 poles onder sterkere concurrentie, hoe ongelofelijk was het dat Hakkinen voor Senna op de grid stond in Estoril?, onvoorstelbare rondjes in Monaco, 1e ronde Donington 93 ...
En Schumi de efficientie-oneindige inzet, dit stelt hem in staat om zijn team te doen groeien tot het dominant is, iets wat Senna niet gelukt is in de mindere periode bij McLaren.
Als je het dan zo gaat bekijken is het normaal dat Senna meer glans heeft.
my 2p
Jochen