View Single Post
Old 16-10-2003, 12:58
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

Dankjewel om de bron te vermelden Bart. We hadden met Rally-action de primeur van Loix, net zoals dat met Henrard het geval was eerder op de dag.

Hier heb je de Nederlandstalige versie van het persbericht.

Onze landgenoot Freddy Loix, momenteel werkloos in het WK Rally na alle heibel met het Hyundai-team, zal in het weekend van 15 en 16 november aantreden in de Condroz Rally, de slotrally van het Belgisch kampioenschap rally divisie 1. Loix zal er
starten met een Peugeot 206 WRC geprepareerd door Kronos.

Het debuut van Loix in een Peugeot is een meer dan leuk cadeau
voor de organisatoren van Hoei die de 30ste verjaardag van de Condroz Rally vieren. "Ik kan het nieuws bevestigen", zegt Marc Van Daelen van Kronos. "Wij zetten twee wagens in: één voor Bruno Thiry en één voor Freddy Loix. Beiden zullen een Peugeot 206 WRC besturen. Ik dacht dat het geweldig zou zijn om ter gelegenheid van de 30ste verjaardag van de Condroz Rally de organisatie te helpen en Freddy Loix aan de start te brengen. Ik wil het ook doen om Peugeot België te bedanken voor de
jarenlange trouwe samenwerking. Freddy Loix hapte onmiddellijk toe."

Loix kan een extra troef zijn voor het Kronos-team. Als Thiry
volgende week de rally van Antibes winnend afsluit heeft hij nog een waterkans op de Europese titel. Een eerste of tweede plaats in de Condroz volstaat dan.

Voor Loix is het geleden van juni 1999 dat hij nog eens op Belgische bodem start. In 1999 startte hij in de Rally van Ieper, een wedstrijd die hij winnend afsloot. De laatste keer dat Loix aantrad in de Condroz Rally was in 1998. Hij eindigde toen tweede achter Bruno Thiry. In 1997 won hij de wedstrijd.

Het is net 10 jaar geleden dat Loix en Thiry al eens deel uitmaakten van hetzelfde team. Dat was toen het geval met Opel Team Belgium.

Last edited by Eric Dupain; 16-10-2003 at 13:02.
Reply With Quote