View Single Post
  #6  
Old 16-11-2003, 23:08
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Emptinne
Posts: 154
Voordelen: In dit voorbeeld gebruiken we een wagen van 1360 kg met een vermogen van 215 pk
- haal 5 kg van wagen af en je krijgt een equivalent van dezelfde auto met 216 pk
-haal 5 kg van de rotterende massa "wielsnelheid" en je krijgt een auto met een equivalent van 218 pk.
-haal 5 kg van de rotterende massa "motorsnelheid " en je krijgt een auto met een equivalent van 231 pk.
Uw 5 kg van uw krukas/vliegwiel/koppeling brengt dus 16 pk op
Is dit voordeel genoeg?
Het nadeel is dat zelfs na uitbalanseren van bovengenoemde onderdelen de traagloop van de motor moet worden verhoogd tot deze weer regelmatig draait zelfs als dit een "ralenti" van 1400 tr/min met zich meebrengt.
Verder zijn er bij mijn weten geen nadelen.
Reply With Quote