Quote:
Originally posted by Huudo
Ben ook net terug van de Condroz. Heb vandaag, net zoals gisteren, op mooie plaatsen gestaan maar in tegenstelling tot gisteren geen foto's genomen - 't weer was te slecht, en tegen de laatste kp's was de motivatie er een beetje uit ( een beetje een verzopen rat, aangezien we de paraplu's thuis vergeten waren - Huudo vergeet altijd wel wat.)
Dat na de jump op kp3 een ongeluk gebeurd is met tragische afloop, verwonderde ons niet echt. We stonden er immers ook en zijn net als Megane, enkele minuten voor de fatale klap vertrokken naar de volgende kp. Maar dat er 'iets' ging gebeuren hing er gewoon in de lucht. We stonden er met 2 op het einde van de talu om foto's te nemen, maar al gauw was het ook daar te vol. We zijn dan verderop op de link/rechtse vlak voor de brug gaan postvatten om enkele foto's te nemen. Toen we na een auto of 5 - 6 terugkeerden, was de toeschouwersmassa een chaos. Volk op de baan, uiteenstuiven vlak voor de auto en weer dicht onmiddellijk erna. We zeiden nog tegen elkaar, laten we door gaan, want hier komen accidenten van. We zijn nog even blijven verder kijken boven op de talu en zijn dan vertrokken, toen we net in de auto zaten was het op de radio...
Hopelijk hebben de toeschouwers in Wallonië nu ook àllemaal hun les geleerd. Mensen lijken echt pas iets te willen inzien als het eens goed misgaat. 't was al zo, en 't zal wellicht altijd zo blijven.
Nu moet ik wel eraan toevoegen dat het - volgens de bijeengeraapte info - wellicht gebeurde voor het 'menselijk hek', maar ook tegen de talu zat gewoon teveel volk. Ook de marchals moeten strenger optreden: niet luisteren = schrappen die kp!
|
Ik heb het spijtig genoeg allemaal zoien gebeuren op een afstand van 20 meter...
Diene Jongen zat inderdaad op de talu. Maar hij zat wel voorbij de verboden zone, dat is het enig in zijn voordeel. Ikzelf zou nooit op de talu zelf zitten omdat je dan zelf geen kant opkan...
Maar als je het, zoals ik, gezien hebt weet je dat zelfs een talu van meer dan 2 meter hoog geen bescherming is en zoiets overal kan gebeuren, zelfs in een ''veilige'' zone...
Er was inderdaad te veel volk en het respect voor marshals is inderdaad ver te zoeken... denk dat dit beetje de prijs is van het populair worden van rally....
Maar het schandaligste van sommige mensen is met kleine kinderen 'onvernatwoord' naar een rally gaan zien en met deze kinderen de baan oversteken of vrij laten rondlopen...
Ach ja, zal dit in ieder geval niet snel vergeten en altijd in mijn achterhoofd houden als ik volgend seizoen weer volg (als er nog een komt tenminste)..
Positieve noot van de rally: was een van de beste die ik gezien heb sinds lang in belgie