EEN CHALLENGE C2 RALLY IN 2004
CITROËN BELUX stelt voor het sportseizoen 2004 een Challenge C2 voor en dit ter vervanging van de Challenge Saxo. De komst van de C2 Challenge moet de jonge (en minder jonge) piloten toelaten aan hun trekken te komen in een competitieve wagen met een bijzonder interessante verhouding kwaliteit/prijs/prestaties.
Het model dat werd weerhouden voor de sportieve homologatie van de C2 Challenge is de C2 GT, een beperkte serie van 2.500 auto’s bestemd voor de Britse markt. 250 wagens met het stuur links zullen gebouwd en voorbehouden worden voor competitiedoeleinden. Met een cilinderinhoud van 1.587 cm³ ontwikkelt C2 GT 110 pk en is uitgerust met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. C2 GT is uitsluitend voorbehouden voor piloten die zijn ingeschreven in de Challenge C2 2004. Zijn verkoopprijs bedraagt 8.000 € (exclusief BTW).
De kit C2 Challenge, beschikbaar vanaf zijn homologatie op 1 maart 2004, zal het geheel van wedstrijdonderdelen en veiligheidsuitrustingen omvatten zodat er een « wedstrijdklare » auto kan worden aangeboden. Het maximumvermogen bedraagt 155 pk bij 7.000 tr/mn (140 voor de Saxo Challenge). De prijs van de kit werd bepaald op maximum 16.000 € (exclusief BTW).
Het technisch en het sportreglement van de Challenge C2 2004 zullen sterk gelijken op die van de Challenge Saxo 2003. Het programma zal bestaan uit zes wedstrijden die zijn gekozen uit diegene die de KACB Sport heeft weerhouden voor het Belgisch Rallykampioenschap 2004 voor Super 1600. Enkel de vijf beste resultaten zullen in aanmerking worden genomen voor het eindklassement.
Voor meer informatie : CITROËN BELUX N.V.
Communicatie en Public Relations
IJzerplein, 7
1000 BRUSSEL
Tel. : 02 206.07.03
Fax : 02 206.06.10
E-mail :
luc.lion@citroen.com
Technische kenmerken van C2 Challenge
Voorwielaandrijving en Asfalt
MOTOR
Ontwikkeld op basis van de standaardmotor TU5JP4
Cilinderinhoud (cm3): 1587
Boring/slag (mm): 78,5 x 82
Maximumvermogen (pk-tpm): 155 / 7.000
Maximumkoppel (m.N-tpm): 175 / 5.500
Maximumtoerental (tpm): 7.200Vermogen per liter (pk/l): 98
DISTRIBUTIE
2 bovenliggende nokkenassen, aangedreven door tandriem
Mechanische stoters met aangepast nokprofiel
VOEDING
Multipointinjectie Magneti-Marelli
Type met enkelvoudige vlinderklep, diameter 52mm
TRANSMISSIE
Voorwielaandrijving
Versterkte overbrengingsassen
ONTKOPPELING
Geduwd mechanisme
Enkelvoudige cerametalen schijf (diameter: 200 mm)
VERSNELLINGSBAK
5 verhoudingenSperdifferentieel van ZF-type
REMMEN
Vooraan: geventileerde schijven Remklauw met 4 zuigers
Achteraan: schijven 247 x 9 mm Remklauw 1 zuigerRegelbare remdrukbegrenzer achteraanHandrem met hydraulische bediening
OPHANGINGEN
Vooraan: type pseudo-McPherson, specifieke gewrichten, specifieke naafdrager,
Achteraan: as in H, specifieke gewrichten,Schokdempers met diameter 50 mm vooraan, met cilinders aan de buitenzijde achteraan
STUURINRICHTING
Specifieke elektrische tandheugel
WIELEN
Velgen: 6,5 x 16Michelinbanden: 17/60/16GE
WICHT
950 kgVerdeling vóór/achter: 64/36 %
STRUCTUUR/CARROSSERIE
Carrosserie met kooi, versterkt
Carterbescherming
AFMETINGEN
Lengte: 3.660 mm
Breedte: 1.660mm
Wielbasis: 2.314mm
Spoor vooraan: 1.460mm
Spoor achteraan: 1.434mm
www.citroen.be
Voila nu weten we er alles van.
C U