View Single Post
  #11  
Old 01-12-2003, 23:55
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Emptinne
Posts: 154
Eerst even het volgende nakijken:
Bandendruk links en rechts gelijk?
Geen spelling op stuurstang? ( auto afzonderlijk links en rechts
opkrikken , wiel boven en onder vastnemen en even met de boel
wagellen , voel je nu geen spelling dan is uw wiellager in orde en
kan je hetzelfde doen voor spelling op de stuurstangen maar dan
met je handen ipv boven en onder, links en rechts!)
Als alles OK is kan je verder.
De meeste wagens zijn uitgerust met stuurstangen die zowel links
als rechts kunnen worden bijgesteld .
Vermits uw stuur naar links afwijkt zou ik mijn stuurstang links
1/8 toer korter maken en mijn stuurstang rechts 1/8 toer langer .
Is het resultaat beter maar nog te weinig dan moet je de
handeling herhalen. Staat uw stuur nu in plaats van naar links
naar rechts dan ben je te ver en ga je 1/16 toer terug.
Alvorens te beginnen raad ik wel aan om je beginposities te
markeren. Het is wel zo dat je sporing niet veranderd als je zowel
links als rechts je stang over dezelfde hoek verdraaid maar indien
je na 4 bijstellingen nog niet over een mooi gecentreerd stuur
beschikt ga dan eerst terug naar de beginpositie en start
opnieuw. Je kan natuurlijk je sporing nameten door middel van
reeds eerder beschreven methode.
En verder, zolang je auto mooi rechtdoor rijdt kan je ervan opaan
dat alles nog zit zoals het moet zitten .Die van ons heeft dus
nergens tegenaan gereden.
Reply With Quote