View Single Post
Old 16-09-2001, 12:25
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Quote:
waarom zijn de monococks miet gelijkwaardig als die van in de F1???? als je ziet bij de crash van burti die monocock volledig in zelfde staat en je vergelijkt het met die van zanardi... dringend werk aan de winkel FIA!
Ik heb de crash live op tv gezien en dacht dat ie onmiddellijk dood was.

De stelling dat die monococks niet gelijkwaardig zijn aan de F1 is fout. Ze worden uit hetzelfde materiaal gemaakt. De vergelijking met de crash van Burti kan ook niet gemaakt worden omdat die impact geen hoek van 90 ° was, hetgeen bij Alex wel zo was.
Geloof me vrij : zo'n crash in de F1 zou hetzelfde resultaat hebben. Daarbij komt dat Burti al enigszins aan het vertragen was voor de impact. Zanardi komt gewoon de baan op geschoten terwijl Tagliani op volle racesnelheid zit ,ca. 320 kmh, en geen tijd had om te reageren.
Het risico bij CART is nu eenmaal groter omdat er op superspeedways gereden wordt waar zulke snelheden gehaald worden.
Ik zou het resultaat eens willen zien van een F1 die in Indy tegen de muur knalt. Ik vrees dat er niet veel van over zal blijven.
Voor alle duidelijkheid, die laatste zin, daar zit ik absoluut niet op te wachten .
Reply With Quote