Quote:
Sauber rijder Nick Heidfeld vreest dat zijn teamgenoot Kimi Räikkönen momenteel een beetje overschat wordt. Volgens hem kan de Fin daardoor volgend jaar bij McLaren het slachtoffer van de hele hype rondom zijn figuur worden
Heidfeld staat op dit ogenblik voor Räikkönen in het eindklassement en heeft zelf een lange termijn contract met motorenbouwer Mercedes. Toch verkozen die samen met het McLaren team Räikkönen boven hem.
"Ik was echt verrast toen ik het nieuws hoorde, maar ik wende er al snel aan. Ik had natuurlijk maar wat graag dezelfde kans gekregen, maar dit is nu eenmaal de keuze van Mercedes. Ik vind het alleen jammer dat ze me het nieuws niet zelf gezegd hebben. Zeker omdat ik dit jaar goed bezig ben en nog niks fout heb gedaan.”
De Duitser gunt zijn teamgenoot zijn geluk wel, maar vreest tegelijkertijd toch een beetje dat Räikkönen het slachtoffer zal worden van zijn eigen hype.
“De hele hype rond Kimi is ergens wel normaal omdat hij een nieuwkomer in de sport is. Vorig jaar zag je dat ook met Button gebeuren. Ik vrees alleen dat het deze keer net iets te overdreven is."
|
bron: f1racing.net
Wijze woorden van Heidfeld. hij staat voor Raikkonen, heeft al een pak meer ervaring (F3000 WK, Prost,...) én heeft een contract met Mercedes.
waarom kiezen ze dan Raikkonen: de Hype. De Sauber die dit jaar goed meekan. Toch een vreemde keuze van McLaren terwijl er veel meer talent te rapen valt (lees: Fisichella, Trulli, waarom niet Frentzen...)