Quote:
Originally posted by stijnconinx
De RAV4 is, zoals ook op pitstop.tv staat, gewoon een mislukking geworden. Twee jaar na elkaar bij de eerste duinen al zware problemen kan geen toeval zijn. Zeer jammer want Koen Wauters is met de jaren uitgegroeid tot een zeer goede piloot. In een artikel in het Laatste Nieuws een paar weken geleden liet hij uitschijnen dat indien het dit jaar niets zou worden, hij er sterk aan twijfelde om volgend jaar nog Dakar te rijden. To be continued...
|
Ik denk dat stijnconinx de nagel op de kop slaagt ivm met AD-sport:
- Ze hebben een wagen proberen te ontwikkelen (de RAV4) van de grond af, zonder dat iemand hier ervaring mee had. Dit is een risicovolle onderneming waar veel kapitaal en kunde mee gemoeid is om zoiets tot een goed einde te brengen. Kijk rond in andere RAID-rally's .... waar kom je nog RAV4's tegen ...... Vrijwel nergens
- Als je FABRIEKSteams wagens ziet ontwikkelen merk je zelf dat die 2 tot 3 jaar uittrekken om alles op punt te krijgen (BMW, Volkswagen, ...). In die 2 jaar testen ze regelmatig om alle kinderziekten eruit te krijgen.
AD-sport is 2 dagen gaan testen in een zandgroeve in Frankrijk .... Met alle respect .... Maar dit is geen testprogramma waarmee je jezelf klaarstoomt voor de Dakar. Dit kan je hooguit een PR-eventje noemen.
Ok testen kost geld .. Toch wegen die kosten niet op tegen bv het inschrijvingsgeld voor de Dakar.
Om een lang verhaal samen te vatten .... Ze proberen (omwille van PR redenen?) iets te doen waar ze het budget/middelen niet voor hebben. Hier sukkelen ze nu al 2 jaar mee. De RAV4 is gewoon te fragiel van mechaniek ... dt betrouwbaar maken kost veel tijd/geld
Wees dan iets realistischer en zoek naar een wagen die elders goed presteert (Toyota HDJ 100, Bowler, ...) en pas die desnoods wat aan
en als laatste punt .... Ga niet vertellen dat je Top-15 ambieert als je nog geen eens je wagen degelijk hebt kunnen testen. Ok op pure speed kan die wagen dat aan .... Er is helaas meer dat er bij een dakar aan de pas komt.
Over Koen Wauters heb ik niks gezegd ..... Hij heeft weinig te maken met de problemen die er dit jaar zijn .... Het zou een spijtige zaak zijn moest hij besluiten om de Dakar niet meer te rijden. Hij is een van de weinige Belgische piloten die genoeg sponsors rond hem kan verzamelen om een top-equippe (wel onder de fabrieksteams uiteraard) uit te bouwen.
Ik denk dat AD zich eens moet bezinnen .... Want op deze manier lijden ze gezichtsverlies.
my 2 cents
airco