View Single Post
Old 12-01-2004, 13:45
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Waar ik me persoonlijk aan erger, is aan de "officiële" verslaggeving over deze Dakar. In Vlaanderen hebben we geluk dat VTM/Ka2 via Peter Baert dagelijks aandacht besteed aan deze raid en aan de Belgen. En ook via RTBf valt vrij veel te vernemen. Voor de "gelukkigen" is er ook nog eurosport... Dit zijn echter allemaal audiovisuele media, en daar is de coverage goed te noemen. Laten we nu de internet coverage es bekijken van "de grote mediasites"...
Dakar.com is zowaar een ramp in het kwadraat. Zo slecht is het sinds vele jaren niet meer geweest. Als de toppers binnen zijn, kan de rest stikken. Een live tracker die ofwel "met uitstel" ofwel helemaal niet functioneert, foto's die meestal twee dagen op zich laten wachten en "nieuws" dat zich hoofdzakelijk rond een viertal personen specifieert... als dat de Dakar Spirit moet voorstellen, tja, dan weet ik het ook niet meer.
Betreffende live-timing is natuurlijk elke site afhankelijk van dakar.com , zo ook raid-live.com. Maar die doen zich tenminste nog de moeite om de persverslagen van de teams te publiceren, met een degelijke bronvermelding. Ook hun fotografiegedeelte mag er zijn en is vrij snel up-to-date...
Andere, zichzelf "internationaal" profilerende sites, bedriegen dagelijks de dakar fanaat met reportages en interviews, waarbij geen bron wordt vermeld. Zo lijkt het alsof deze van zichzelf komen, doch niets is minder waar, het zijn gekopieerde persberichten die rechtstreeks van de teams komen... FOEI !!!

Geef mij dan maar onze nationale internetverslaggeving, via pitstop.tv (het juiste nieuws op het juiste moment) , autosport.be (publicatie van de toyota-artikels e.a.) ... ook wij (misteryracing.com) trachten ons steentje bij te dragen, via een algemene verslaggeving per rit. Maar wij zijn maar "een kleine garnaal" in de oceaan van de grote, internationale pers"haaien"...
Reply With Quote